הסיבות לשפיכה מהירה / מוקדמת

תופעת השפיכה המהירה נחשבת לתופעה שכיחה ומעריכים כי 50%-60% מן הגברים סובלים מן התופעה, אך רק כ – 30% ניגשים לטיפול. בעבר, הוגדרה תופעת השפיכה המוקדמת כפליטת זרע בעת קיום יחסי מין לאחר פחות מדקה או לאחר מספר מועט של תנודות אגן, כאשר כיום, הגדרתה של תופעת השפיכה הינה – פליטת זרע בעת קיום יחסי מין באופן בלתי רצוי ובנקודת זמן לא מתוכננת, לפני שהגבר רוצה בכך או לפני ששני בני הזוג רוצים בכך. שפיכה מוקדמת מתרחשת אצל גברים אשר מגיעים לנקודת ה"אל-חזור" במהרה, ואין להם שליטה על השפיכה שתתרחש באופן בלתי רצוי. 

 

לתופעה זו מספר גורמים

  • הגורם הפסיכולוגי – גורם זה הוא הנפוץ ביותר בקרב הסובלים משפיכה מוקדמת. הגורמים העלולים לגרום לתופעה הינם לחץ, חרדות, מתח, דיכאון, בעיות בזוגיות ולעיתים גם בטחון עצמי.
  • הגורם הפיזיולוגי – מחלות כגון לחץ דם גבוה, סכרת, הקרנות, בעיות בערמונית, רגישות באיבר המין, וכו', עלולות לגרום אף הם לשפיכה מוקדמת.
  • הגורם התורשתי – שפיכה מוקדמת הוכחה כתורשתית ומסתבר כי קיימים גנים האחראיים לכך ומועברים בתורשה מאב לבן.

גברים הסובלים מתופעת השפיכה המוקדמת ירגישו חוסר בטחון ותסכול רב, אך חשוב להבין כי יש טיפול לתופעה זו, ולעיתים קרובות ניתן לחזור וליהנות מיחסי מין ממושכים ומהנים, על כן, כדאי ומומלץ לגשת לטיפול ולפתור את הבעיה ולהרגיש כי חרדות הביצוע שהורגשו מתפוגגות, והביטחון העצמי חוזר באופן הדרגתי. מטופל המגיע לטיפול יאובחן ויטופל בהתאם.

הטיפול יכוון לגורמים לתופעה ויכלול טיפולים במספר מישורים, טיפול תרופתי, טיפול התנהגותי וטיפול פסיכולוגי. מי שאינו מעוניין לקבל טיפול ולפתור את הבעיה מן היסוד, יוכל תמיד להשתמש במוצרים שונים הקיימים בשוק ואשר נסקרים באתר זה. מוצרים אלו יפתרו את הבעיה מיידית, אולם אין הבטחה שביום מן הימים, לא יהיה צורך בשימוש מוצרים לדחיית השפיכה. 

כיצד ניתן לאבחן את התופעה ומהם הסממנים?

  • אם אינך יכול לעכב את השפיכה או אם אינך יכול לשלוט על השפיכה.
  • אם ברוב או בכל המקרים, בעת קיום יחסי מין, השפיכה נגרמת בפרק זמן של עד 2 דקות.
  • אם אתה משתדל להמנע מיחסי מין כתוצאה מתסכול, פחד או מבוכה.

הסיבות הנפוצות ביותר לשפיכה מוקדמת

קיימות מספר סיבות לתופעת השפיכה המוקדמת, חלקן ביולוגיות וחלקן פסיכולוגיות. 
לסובלים מהתופעה מומלץ לגשת לאבחון אצל סקסולוג על מנת לדעת באיזה מישור לטפל.

הסיבות הנפוצות הינן:

  • מתחים, חרדות או התרגשות המהווים גורמים נפשיים.
  • סף גירוי נמוך באזור הפין.
  • כאשר רמת החומרים המעכבים שפיכה המופרשים בעת המגע לגוף נמוכה.

אחד המרכיבים העיקריים של חומרים המעכבים שפיכה הינו סרוטונין, וכאשר הגוף לא מקבל רמה סבירה של סרוטונין במהלך יחסי המין תהיה שפיכה מוקדמת. קיימת סברה כי גורמים נפשיים אשר קרו בעבר, יכולים לגרום לתופעה להתקבע אצל גברים מסויימים. 

ישנם מספר גורמים אשר יכולים לגרום לתופעה ויתכן גם שהתופעה תתקבע ותהפך לדפוס קבוע, הדבר יכול להגרם במקרים כגון? 

  • כאשר קיימות הפרעות נפשיות, אי שקט, חרדות, לחץ נפשי (שלא בהכרח קשורות למצב זה) ההפרעות הללו יגרמו לחוסר יכולת להתרכז ביחסי המין.
  • כאשר יש בעיות בזוגיות, למשל כאשר האשה אינה מעוניינת ביחסי מין, הגבר ירצה לסיים במהרה, או למשל כאשר מזדרזים ביחסי המין מכל סיבה אחרת.
  • כאשר הגבר סובל מאין אונות ופוחד שהזיקפה תעלם בהמשך, יתכן ובמודע ויתכן שבחוסר מודעות ירצה לזרז את השפיכה.
  • תרופות מסויימות עלולות לגרום לתופעות לוואי שיגרמו לשפיכה מוקדמת.
  • בעיות בריאות אשר גורמות לפחדים ולרצון לסיים את יחסי המין מהר ככל האפשר.

גורמים ביולוגיים

גורמים ביולוגיים העלולים לגרום לתופעת השפיכה המוקדמת הינם: 

בעיות ואי סדירות בבלוטת התריס
הפרעות במערכת העצבים שלעיתים נגרמות לאחר טראומה. 
בעיות בהורמונים או בנוירוטרנסמיטורים כאשר יש חוסר או עודף.
בעיות בשופכה או בבלוטת הערמונית
בעיות ברפלקסים של מערכת השפיכה
גמילה מסמים.

גורמים נפשיים

כאשר הגורם לתופעת השפיכה המוקדמת הינו נפשי הסקסולוג ימליץ על טיפול בתרופות המעלות את רמת הסרוטונין, דבר אשר יכול לפתור את הבעיה כליל, על ידי הארכת הזמן עד לשפיכה. בד"כ הטיפול יתבצע על ידי תרופות מקבוצת SSRI הדורשות מרשם רופא. 
הטיפול ינתן לכל מטופל בהתאם למצבו, כאשר ניתן לקחת את התרופה מידי יום באופן קבוע או לחלופין מספר שעות לפני קיום יחסים.
בנוסף, חלק מדרכי הטיפול בתופעה זו כוללים תרגילים שמטרתם להאריך את הזמן עד לשפיכה, בטיפול אצל סקסולוג, יתודרך המטופל לתרגל תרגילים אשר יוכל להעזר בהם על מנת להשהות את השפיכה. 

טיפול התנהגותי

טיפול התנהגותי הינו טיפול משולב הכולל טיפול פסיכולוגי ולימוד תרגילים פיזיים שיסייעו למטופל ללמוד להשהות את השפיכה. הטיפול הפסיכולוגי נועד על מנת לפתוח בעיות התנהגותיות ולפתור אותן. באמצעות שיחות ניתן ללמד את המטופל דרכים להתמודד עם לחצים, מתחים, בעיות בזוגיות, חרדות, להחזיר למטופל את הביטחון והדימוי העצמי והגברי. כמו כן ישולב הטיפול הפסיכולוגי עם לימוד תרגילים פיזיים.התרגילים הפיזיים נועדו ללמד את המטופל כיצד לשלוט ולהשהות את השפיכה באמצעות הכרת התהליכים הגופניים ובאמצעות דמיון מודרך. כאשר יבין המטופל את התהליכים הגופניים יתבקש לדמיין סולם של 10 דרגות ריגוש, כאשר מספר 1 היא דרגת הריגוש הנמוכה ביותר, ומספר 10 היא הדרגה הגבוהה ביותר – האורגזמה. 

כאשר ילמד המטופל להכיר את התהליכים הגופניים יתבקש המטופל לבצע תרגילי אוננות בשיטת "התחל הפסק". בשיטה זו ילמד המטופל לזהות את נקודת ה"אל חזור". זוהי נקודה הנחשבת קרובה ביותר לאורגזמה, שלאחריה תופיע האורגזמה תוך 3-10 שניות. שיטת התרגול מתבססת על דמיון מודרך, וכאשר ידע המטופל לזהות את נקודת ה"אל-חזור", הנמצאת בד"כ בשלב 7-8 בסולם הדרגות, ידע היכן להפסיק בנקודה הסמוכה ביותר לשפיכה על מנת שלא להגיע לשפיכה. 

זהו תרגול אותו יש לבצע על מנת להשיג שליטה בפליטה. באמצעות תרגול רצוף של מספר שבועות או מספר חודשים (בד"כ בין 20- 8שבועות) מתחילים להרגיש בשיפור ומושגת שליטה. 

רוצים לרכוש במחיר מוזל ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם