תפקוד מיני לקוי

תפקוד מיני לקוי נובע מהפרעות הנובעות מגורמים שונים אשר חלקם פסיכולוגים וחלקם פיזיולוגים ולעיתים שילוב של שניהם. בראש הרשימה של גברים המדווחים על בעיות בתפקוד המיני עומדת בעיית השפיכה המוקדמת, במקום השני ברשימה אולי אפשר למצוא את ההיפך, בעיית האין אונות או האימפוטנציה, אבל בעוצמות שונות, לרוב, מדובר על איבוד הזקפה במהלך המשגל, או בחוסר האפשרות להגיע לזקפה מסיבות שונות. 

גברים אשר לוקים בהפרעות בתפקוד המיני בד"כ ירגישו תסכול, רגשי נחיתות, בושה, חרדות ביצוע ולעיתים ידחקו את הבעיה הצידה ויתנזרו מקיום יחסי מין. ישנן מספר דרכים לטפל בבעיות התפקוד המיני הלקוי אך חלק גדול מן הגברים אינם ניגשים לטיפול ואינם מדווחים על הבעיה בשל הבושה, החשש, או חוסר האמון בהצלחת הטיפולים.

תפקוד מיני לקוי בא לידי ביטוי במספר תופעות כגון: שפיכה מוקדמת, אימפוטנציה, העדר תשוקה, אין אונות, כאבים בעת קיום יחסי מין (דיספראוניה), עיכוב או חוסר יכולת להגיע לסיפוק (אורגזמה), דחייה והימנעות מיחסי מין או מבן הזוג (לעיתים כתוצאה מטראומה). 

הגורמים הפסיכולוגיים הנפוצים העלולים לגרום לבעיות בתפקוד המיני הינם:

בעיות בקשר הזוגי, חוסר משיכה לבת הזוג, חוסר יכולת לספק את בת הזוג, הפרעות אישיות כגון דיכאון, חרדות, מצבי לחץ, תסכול, חינוך מיני לקוי, אמונות דתיות, חששות ופחדים, מצבים טראומטים שהתרחשו בעבר, אי שלמות עם המראה או עם הגוף, דימוי עצמי נמוך, השמנה וכו', פחדים להיתפס או לחץ בזמן. 

הגורמים הפיזיולוגים העלולים לגרום לבעיות בתפקוד המיני הינם:

בעיות בבלוטת הערמונית או במערכת השתן, תופעות לוואי הנובעות משימוש בסמים, אלכוהול, תרופות מסוימות, כימותרפיה, רדיותרפיה, ירידה בטסטוסטרון או בהורמונים גבריים, מחלות כגון סכרת, לחץ דם גבוה, גידולים באברי המין, מחלות לב, או תופעות לוואי הנובעות מניתוחים מסוימים. 

כאשר ניגשים לטיפול בגבר אשר מתלונן על בעיות והפרעות בתפקוד המיני, יש לאתר את הגורם אשר הביא להפרעה בתפקוד המיני. כאשר הגורמים להפרעה הינם פסיכולוגיים, לעיתם ניתן יהיה לפתור את הבעיה באמצעות טיפולים כגון טיפול זוגי, טיפול פסיכולוגי או טיפול אחר אשר יביא לפתרון הבעיה. הפרעות בתפקוד אשר נובעות מבעיות בזוגיות יתכן ויחלפו וייעלמו עם החלפת בת זוג. 

בנוסף לטיפול פסיכולוגי או פיזיולוגי המטופלים מודרכים להפסיק לעשן, לשתות אלכוהול, לשמור על אורח חיים נכון ובריא הכולל פעילות גופנית שתסייע להמרצת הדם בגוף, אכילה נכונה ובריאה ולעיתים תוספת ויטמינים A, B,C,E וחומצות אמינו. 

כאשר הגורמים להפרעות בתפקוד המיני הם פיזיולוגיים, יש לאתר את הבעיה קודם לכן ולבדוק דרכי טיפול המקובלות במקרים הללו שהינם תרופות או ניתוחים. התרופה הנפוצה ביותר המסייעת לקבלת זקפה הינה הויאגרה או תרופות נוספות בשם סיאליס ולויטרה. כאשר מדובר בבעיות דלקתיות, השימוש באנטיביוטיקה בד"כ יפתור את הבעיה בד"כ. תרופות נוספות המקובלות במקרים מסוימים הינם כדורים הורמונאליים או מדבקות. 

במקרים של בעיות בכלי הדם באיבר המין או בצינור השופכה, ניתן יהיה לפתור את הבעיה באמצעות ניתוח או ניתוחים נוספים בהם משתילים באיבר המין שתל קשיח, גמיש למחצה או שתל מתנפח. קיימים אמצעים נוספים לפתור את בעיות האימפוטנציה כגון משאבת ואקום, או טיפול תרפיה באמצעות לייזר רך, זריקות באיבר המין או החדרת תרופות דרך השופכה. 

מהי אימפוטנציה ?

אימפוטנציה פירושה אין אונות, תופעה המאופיינת בחוסר יכולת של הגבר להגיע או לשמור על זקפה של איבר מינו במהלך מגע מיני ולקיים חיי מין מספקים. האימפוטנציה יכולה להופיע בכל גיל, גם בגיל צעיר, בתחילת דרכו של הגבר ובניסיונותיו הראשונים לקיים יחסי מין, ויכולה להופיע גם לאחר שנים רבות של פעילות מינית תקינה. 

הזקפה של איבר המין תלויה במספר מערכות בגוף הפועלות בשיתוף. מערכת העצבים וחלקו התחתון של עמוד השדרה פועלים בשילוב ואחראים לרפלקס אשר גורם לזקפה בעת גירויו של איבר המין. 

אפשרויות הטיפול באימפוטנציה

  • הרחקת גורמי סיכון (אלכוהול, עישון, סמים, וכו').
  • טיפול תרופתי כגון כדורי ויאגרה, הורמונים וכו'.
  • החדרת חומר לאיבר המין דרך השופכה.
  • הזרקות לאיבר המין.
  • טיפול מכאני – הלבשת ואקום על הפין.
  • החדרת שתל.
  • ניתוח לשחזור כלי דם.
רוצים לרכוש במחיר מוזל ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם