פתרונות לשפיכה מוקדמת

תופעת השפיכה המהירה או המוקדמת נחשבת לאחת הבעיות השכיחות המשפיעות באופן משמעותי על תפקודו המיני של הגבר. ממחקרים עולה כי בישראל מעל לרבע מהגברים סובלים מבעיית השפיכה המוקדמת ופנו לייעוץ או טיפול בבעיה, אך הסברה הינה כי כ- בקירוב לשני שליש מן הגברים סובלים מבעיה זו ואינם מדווחים על הבעיה ואינם מגיעים לטיפול מסיבות שונות כגון בושה, מבוכה, חוסר אמון ביעילות והצלחת הטיפול, או האמונה והציפייה שהתופעה תחלוף, חוסר חשק מיני כתוצאה מן הבעיה וכו'.

בתופעת השפיכה המהירה ניתן לטפל באמצעות דרכי טיפול שונות, אך עדיין לא הומצא טיפול נקודתי לבעיה זו, ודרכי הטיפול השונות מכוונות לגורם לבעיה שלעיתים הינו מנטאלי ולעיתים הינו פיזי. 

שפיכה מהירה

רב הגברים אשר פונים לטיפול מגלים כי הסיבות והגורמים לבעיית השפיכה המוקדמת הינן סיבות פסיכולוגיות ורגשיות, שניתן לטפל בהן לפתור אותן בדרך כלל באמצעות טיפולים פסיכולוגיים, פסיכותרפיים, ייעוץ פרטני או זוגי וכו'. 

במקרים מסוימים ובמידת הצורך ישולבו הטיפולים הפסיכולוגיים עם טיפולים תרופתיים אשר יסייעו למטופל להתגבר על חרדות הביצוע. כך, יוכל המטופל להרגיש בטוח יותר כאשר הוא מעוניין לקיים יחסי מין, והדבר יסייע לקידום ולהצלחת הטיפול הפסיכולוגי. 

אין ספק כי בעיית השפיכה המוקדמת תשפיע רבות על הגבר במערכות היחסים שלו עם בנות זוג קבועות וגם במקרים של יחסי מין מזדמנים. גברים אשר נתקלו בבעיית השפיכה המוקדמת לרב ילקו גם בחרדת ביצוע מאחר ובתת מודע הם "מצפים" להיתקל שוב באותה בעיה. כאשר גבר אינו יכול לספק את בת זוגו הוא מרגיש מבוכה, חוסר בטחון, ולעיתים אף יחווה חוסר חשק מיני ודיכאון. 

גברים אשר סובלים משפיכה מהירה יתקשו להתחיל זוגיות חדשה כאשר בקשר חדש יכול הגבר להיתקל בחוסר הבנה מצד האשה שעלולה לחשוב כי תופעת השפיכה המוקדמת הינה תוצאה של אנוכיות מצד הגבר. 

בזוגיות קיימת וארוכת טווח, סביר להניח כי האשה כבר נתקלה בתופעת השפיכה המוקדמת פעמים רבות. מצב אשר עלול לגרום לבת הזוג לירידה בתשוקה ובחשק המיני כאשר היא יודעת מראש על הכישלון ועל חווית חוסר הסיפוק מיחסי המין. אין ספק כי תפקוד מיני לקוי תפגע בזוגיות ותוביל לחיכוכים, לחצים ולעיתים אף לגירושין. 

דרכי הטיפול בתופעת השפיכה המהירה

את הפתרונות לטיפול ניתן לחלק לשניים: טיפול עצמי באמצעות מוצרים לדחיית השפיכה אשר ניתן לרכוש ללא מרשם רופא (באתר זה אנו נסקור את כלל המוצרים האפקטיביים שנבחנו ע"י רבבות גולשים) או תרגילים אשר ניתן לבצע עם בנות הזוג, וטיפול התנהגותי (פסיכולוגי) אשר נעשה ע"י גורם מקצועי, ובעזרת טיפול מתמשך ניתן לטפל בבעיה. וכמובן שניתן לשלב את שניהם. 

לפני שמתחילים לטפל בתופעת השפיכה המהירה יש לאבחן מהיכן נובעת הבעיה. לרב הבעיה היא פסיכולוגית ועל כן יש לערוך בירור לגבי מצב נפשי של המטופל, בעיות בזוגיות, בעיות בדימוי העצמי וכו'. 

לאחר האבחון יקבע המטפל את דרך הטיפול. יש מספר דרכי הטיפול במקרים הללו: טיפול פסיכולוגי, פסיכותרפי, ייעוץ זוגי, טיפול תרופתי בתרופות אנטי דיכאוניות, משחות מאלחשות להורדת סף הריגוש בפין, תרופות משפרות ומשהות זקפה כגון ויאגרה או כמוסות טבעיות, טיפול התנהגותי כגון תרגילים ובחלק מן המקרים טיפול משולב. הטיפול המשולב הוכיח את יעילותו כאשר אחוז גבוהה של מטופלים מדווחים כי התוצאות הטובות ביותר התקבלו כאשר שילבו תרגילים וטיפול תרופתי. 

את התרגילים יכול לבצע המטופל לבד או עם בת הזוג. התרגילים מתבצעים באמצעות אוננות כאשר המטופל מודרך כיצד לזהות את הרגע שלפני השפיכה וברגע זה להפסיק את האוננות ולהמתין שניות ספורות עד אשר רמת הריגוש תרד והדחף לשפיכה יעבור. שיטה זו נקראת "הפסק-התחל", ולאחר שמתרגלים שיטה זו באוננות, עוברים לתרגל את השיטה במשגל, כאשר יש להפסיק את החיכוך כאשר הדחף לשפיכה מורגש. ניתן לשלב את בת הזוג בטיפול זה כאשר התרגול יבוצע על ידי בת הזוג בפעולה ידנית או במשגל, כאשר האישה תשלוט בתנועות והגבר יכוון אותה מתי להפסיק. 

על התרגילים יש לחזור מספר רב של פעמים על מנת שהגבר ייצור הרגלים חדשים ויאמץ אותם. שיטה נוספת הינה שיטת הלחיצה – בשיטה זו, כאשר מגיעים לרמת ריגוש גבוהה ויש דחף לשפיכה, יש ללחוץ מתחת לראש הפין עד שהדחף יחלוף. יש לחזור על התהליך מספר פעמים ולנסות לעצור את השפיכה. כאשר בת הזוג משתתפת בתהליך הטיפול, יכולה בת הזוג לבצע את התרגילים יחד עם בן הזוג, כאשר הגבר ידריך אותה בדיוק היכן ללחוץ לעצירת השפיכה. 

כאשר משתפים את בת הזוג בטיפולים, הסיכוי להצליח בטיפול טוב יותר. וכאשר התרגילים הללו משולבים עם טיפול תרופתי ניתן לשפר את היכולת להחזיק את השפיכה לזמן ממושך יותר. 

סיכום של הטיפולים (מסודר עפ"י סדר העדיפות)

  • גלולה לדחיית השפיכה או להשהיית השפיכה הניתנת ללא מרשם רופא היא באופן ברור הטיפול המועדף על הגברים. זה עובד מהר, אין צורך בטיפול מתמשך, וזה גם חוסך את הבושה. בשוק קיימים מספר גלולות המטפלות בשפיכה.
  • משחות, ג'לים או תרסיסים המיועדים למריחה או להשפרצה על הפין על מנת להפחית את סף הגירוי ולגרום לעיכוב השפיכה ולזקפה מתמשכת. יש להשתמש בהתאם להוראות במדויק מאחר ושימוש לא נכון עלול לגרום לירידה ברמת הסיפוק ולירידה בעוצמת הזקפה.
  • טיפול תרופתי – טיפול קבוע הניתן ע"י רופא אורולוג. הטיפול התרופתי מטרתו להעלות את רמת הסרוטונין במח ולעכב ספיגה חוזרת של הסרוטונין. התרופות הללו נוגדות דיכאון ושייכות לקבוצת SSRI אשר משפיעות על מרכז השפיכה במח, מעכבות את זמן השפיכה ומונעים שפיכה מהירה. הטיפול התרופתי קבוע ויומיומי.
  • טיפולים פסיכולוגים, פסיכותרפיים, ייעוץ וטיפול פרטני או זוגי, טיפולים התנהגותיים הכוללים תרגולים.
  • שילוב של טיפולים – טיפול נקודתי, למשל גלולות לדחיית השפיכה ביחד עם טיפול פסיכולוגי.
  • תרגילים עצמיים – התרגילים מיועדים בראש ובראשונה למי שאין ניסיון מיני עשיר ולא אימץ את הטכניקות, ומצד שני מי שלא השכיל לאמץ את הטכניקות של שליטה על השפיכה.
רוצים לרכוש במחיר מוזל ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם