מהם יחסי תלות?

היכרות עם מאפיינים שונים של יחסי תלות יכולה לעזור לגברים ונשים למצות את הזכויות שעומדות לרשותם כחוק. במאמר הבא נסביר מה הביסוס המשפטי לתביעה בגין יחסי תלות  ועם מי אפשר להתייעץ מקרים שבהם ניצול מיני מתרחש על רקע יחסי תלות מחייבים התייחסות חמורה מצד בתי המשפט.

עם זאת, גברים ונשים שסובלים מההשלכות של יחסי תלות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך לא בהכרח מודעים לקשר בין המקרים. בסיטואציות כאלה, קשה לאותם נפגעים או נפגעות להתלונן ולכן העבריינים לא מקבלים את הטיפול והעונש שמגיע להם.

 

מה עושים? מתייעצים עם עורך דין

הדבר החשוב ביותר שאותו כדאי לעשות על מנת להבין את המשמעות המשפטית של יחסי תלות היא כמובן להתייעץ עם עורך דין בקיא בתחום שמכיר אותו מקרוב. התייעצות עם עורך דין חשובה לכל הגורמים המעורבים, כי היא מאפשרת להם לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. ברמה הטכנית והפרקטית, זה גם אומר שאותו עורך דין יכול לקחת על עצמו את הטיפול במקרה.

 

מה עורך דין עושה בשביל לטפל במקרים של יחסי תלות?

התפקיד של עורך דין במקרים שונים של יחסי תלות היא קודם כל לבדוק האם אכן התרחש ניצול. במקרים של ניצול מיני, על עורך הדין להוכיח את קיומם של אותם יחסי תלות. בנוסף, תפקידו לקשור בין מערכת היחסים המינית לבין אותם יחסי תלות ולהראות שבלעדיהם היא לא הייתה מתקיימת. אם עורך הדין עושה את תפקידו היטב, בית המשפט יקבל את הטענה.

 

למה כדאי להגיש תביעה בגין יחסי תלות?

מקרים שונים של ניצול מיני מתרחשים על רקע יחסי תלות והדרך היחידה למנוע את הישנותם בעתיד היא לייצר הרתעה. במדינות שונות בעולם וגם בישראל, הדרך המשפטית להשיג את ההרתעה הזו היא להגיש תביעה. אם מגישים תביעה ומרכזים את התהליך תחת קורת גג אחת, מגדילים את הסיכוי לכך שהנפגעים והנפגעות יקבלו את הפיצוי שמגיע להם.

 

האם יש הבדלים בין סוגים שונים של יחסי תלות?

המורכבות של יחסי תלות נובעת מעצם העובדה שעל בתי המשפט לבחון כל מקרה לגופו. בשביל להכריע בשאלה האם ומתי התרחשו יחסי תלות, על בתי המשפט לבחון למשל את מערכת היחסים התקינה ביחס למערכת היחסים שעל הפרק. כמו כן, על בית המשפט להביא בחשבון הבדלים בין סוגים שונים של יחסי תלות.

 

איפה מתרחשים יחסי תלות?

אף אחד או אחת מאיתנו לא באמת אמורים להיות מופתעים מכך שסוגים שונים של יחסי תלות מתקיימים סביבנו כל הזמן. מלבד מקומות עבודה או הצבא, זה קורה גם בבתי ספר, במוסדות אקדמיים, במוסדות ציבוריים ועוד. כמו כן, יחסי תלות עלולים להתרחש במישור האישי ובין שני אנשים פרטיים ולכן הם שכיחים ומסוכנים.

נשים למצות

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
רוצים לרכוש במחיר מוזל ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מרכז תמיכה
כללי

5 מוקדי סיוע נפשיים שכדאי להכיר

מוקדים לסיוע נפשי הם מרכזים חשובים במערכת הבריאות הנפשית. הם תומכים מאוד באנשים אשר מתמודדים עם דיכאון, חרדה, טראומה, ובעיות נפשיות נוספות. ֿמוקדי סיוע נפשי מספקים שירותים מגוונים כגון ייעוץ

פין ראשית
אביזרי מין

חנויות סקס בזמן הקרונה: סקירה על המעבר לדיגיטל

תקופת הקורונה הציבה אתגרים רבים בפני כולנו, ולמשך תקופות ארוכות נמנע מאיתנו להגיע למקומות הומי אדם כולל מסעדות, ברים וחנויות. הקורונה אתגרה גם את אלה מאיתנו שאוהבים לבקר בחנויות סקס

תרופות
מידע למבוגרים

איך מזהים קמגרה מקורית?

קמגרה היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה. זוהי גרסה מעט אחרת של ויאגרה, אחת התרופות הפופולריות ביותר המשמשות לטיפול בהפרעות זקפה. כמו בכל תרופה, קיימים בשוק זיופים וחיקויים רבים. לכן,