סוגי התמכרויות ודרך הטיפול בהן

התמכרות היא היווצרות תלות של האדם בחומר מסוים או בעשיית פעילות מסוימת.

תלות זו באה לידי ביטוי ברצון כפייתי ליטול באופן חוזר את אותו חומר או לבצע את אותה פעילות.

התמכרות מתייחסת למגוון חומרים ופעילויות.

יחד עם זאת, התמכרות אינה מתרחשת בחלל ריק והיא לרוב מענה עבור צורך רוחני מסוים שאינו מטופל או אשר לא מקבל מענה בצורה בריאה.

 

סוגי התמכרויות נפוצים

נהוג בדרך כלל לחלק את סוגי ההתמכרות לשתי קבוצות. בקבוצה האחת ניתן למנות את ההתמכרות לחומרים. חלק מהחומרים המוכרים כממכרים הם סמים מסוכנים אשר מוגדים לא חוקיים. הידועים שבהם הם קוקאין, הרואין וקריסטל מת'. לצידם קיימים שלל חומרים ממכרים אשר ניתנים לרכישה באופן חוקי כגון ניקוטין, אלכוהול ותרופות מרשם למיניהן.

בקבוצה השנייה ניתן למצוא פעולות שהמכור פיתח אליהן אובססיה עד כדי אובדן שליטה, בדומה להתמכרות לחומרים. בין פעילויות אלו ניתן למנות התמכרות להימורים, התמכרות לקניות והתמכרות למין. האובססיה להנאה והריגוש הכרוך בביצוע פעילות זו, הופכים את המכור למי שכל שגרת חייו ממוקדת בהשגת אותן תחושות הנאה וריגוש.

 

מצבים בהם התמכרות מחייבת מעורבות טיפולית

כל התמכרות היא מזיקה ומוטב לאדם המכור אם יתנתק ממנה. יחד עם זאת, ככל שההתמכרות מנתקת את המכור מעיסוקיו וקשריו וכאשר כל שגרת יומו של האדם סובבת סביב השגת החומר או הפעילות אליהן הוא מכור, ברור כי הוא זקוק להתערבות טיפולית.

הצורך במעורבות טיפולית מתעורר בשעה שהשליטה בחייו של אותו אדם אינה נתונה בידיו והוא אינו אדון לעצמו עוד אלא נע באובססיביות בסיפוק התמכרותו. מרכז גמילה מסמים ואלכוהול ושאר התמכרויות באשפוז מלא ניקה ישראל הוא מקום המספק סביבה טיפולית מקיפה עבור מי שסובל מהתמכרות.

 

דרכי הטיפול בהתמכרויות

הדרך לטפל בהתמכרות תלויה בסוגה, אולם הקו המחבר בין כל סוגי הטיפול הוא הרכיב המנטלי. במקרה של סמים, אין ספק כי אלמנט חזק מאוד בהליך הגמילה הוא ניקוי של הגוף מהשפעתו של החומר הממכר. פעמים רבות תוחלף ההתמכרות לחומר מסוכן בתחליף סם, אולם גם תחליף סם הוא ממכר וגם ממנו מוטב להתנתק בצורה הדרגתית.

הדרך שהיא המשמעותית ביותר אך גם הארוכה ביותר, היא הדרך של המכור לטיפול בהיבט המנטלי, בבעיה הפנימית שהביאה אותו לאובדן שליטה וביצירת החוסן והיכולת הפנימית להבין את המניעים בבסיס ההתמכרות ורכיבי האופי החבויים בו אשר יאפשרו לו את ההתמודדות עם אותם מניעים.

 

נכונות להליך ממושך

 מאחר שהליך הגמילה הוא הליך מורכב הכולל גם ניתוק פיזי מהשפעותיהם חומרים ממכרים ובעיקר רכיב של טיפול התנהגותי עמוק תוך שינוי דפוסים ורכישת מיומנויות, יש לקחת בחשבון כי מדובר בהליך אשר עשוי להימשך זמן רב.

 

התמכרות – הכרה, הבנה וטיפול

טיפול בהתמכרות הוא תהליך ארוך ומורכב אשר דורש תמיכה וליווי על ידי אנשי מקצוע. הליך גמילה כרוך לעיתים במעשה של ניתוק מהסביבה המוכרת, ניתוק אשר מסמל את ההכרה בצורך הטיפולי וההבנה שקיימת בעיה הדורשת טיפול. שהות במרכז גמילה היא שילוב של טיפול מקצועי עם סביבה טיפולית המוכוונת כולה לליווי הנגמל במסע הארוך להחזרת השליטה בחייו.

 

אלכוהוליסט

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
רוצים לרכוש במחיר מוזל ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לייצר מסיבה בלתי נשכחת
מבוגרים

כך תפיקו מסיבה בלתי נשכחת!

תכנון מסיבה מרשימה שתותיר רושם מתמשך על האורחים דורש ארגון מתחשב, תשומת לב לפרטים ורעיונות יצירתיים. בין אם אתם מארחים חגיגת יום הולדת, קבלת פנים לחתונה או אירוע חברה, המפתח

שעון ומטבעות
מידע למבוגרים

האם לאזרחים ותיקים מגיע פטור ממס הכנסה?

כמעט כל אזרח המגיע לגיל 60 ומעלה, מרגיש איך הכסף עושה לו לחץ ומצוק. כמה קשה לאדם מבוגר לחיות עם עול כלכלי. זאת הסיבה שלאזרח ותיק מגיע פטור מסוים ממס

מתנות
כללי

4 מתנות שאתם יכולים לקנות לעצמכם

בין תאריכי יום הולדת, חגים וחגיגות אחרות, לפעמים אנחנו שוכחים לפנק את האדם החשוב ביותר בחיינו: את עצמנו. אספנו עבורכם המלצות לארבע מתנות שאתם יכולים לקנות לעצמכם וליהנות מהן מאוד.